صفحه اصلی / آموزش سئو / گوگل ادوردز (Google AdWords) چیست؟

گوگل ادوردز (Google AdWords) چیست؟

حتماً تا حالا در صفحه های نتایج جستجوی گوگل دیده اید که در بالای نتایج، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده می‌شود.

صفحه نتایج جستجو و موقعیت آگهی‌های ادوردز در آن

این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده تر است.
گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.
به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو حتی اولین وب سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدمات‌تان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.

مزیت تبلیغات در گوگل ادوردز

به کمک ادوردز صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه های به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران موتور جستجوی گوگل قرار دهند. امکان تبلیغات در انواع سایت‌ها، وبلاگ‌ها، انجمن‌ها فراهم است. اما تبلیغات در گوگل امتیازی دارد که هیچ کدام از این تبلیغات به گرد پای آن هم نمی‌رسند. بر اساس آخرین آمارها میزان جستجوهای اینترنتی انجام شده از طریق موتور جستجوی گوگل در کل جهان مطابق گزارش‌های متفاوت از ۸۱ تا ۹۱ درصد کل جستجوها بوده است. در ایران بیش از ۹۳ درصد جستجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام می‌گیرد. خوب است توجه شود که این درصد در رقابت با جستجوگرهایی مثل یاهو و بینگ به دست آمده است. برتری گوگل در بازار موتورهای جستجو چنان است که به چالش کشیده شدن آن برای رقیبان آرزویی دست نیافتنی است. از لحاظ ترافیک جهانی وب بر اساس آمار سایت Alexa گوگل پس از فیسبوک بیش‌ترین ترافیک بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. براساس این آمار در سه ماه گذشته روزانه بیش از ۴۶ درصد کاربران اینترنت از وب‌سایت گوگل بازدید کرده اند و گوگل در بین تمام وب‌سایت‌ها اولین رتبه بازدید را در ایران دارد.
این آمارها برای این که نام و نشان تجارت شما در معرض دید مشتریان قرار بگیرد چیزی فراتر از ایدآل است و مزایای این گونه تبلیغات غیر قابل صرف نظر است. اگر هنوز هم به نظرتان این آمار جذاب نیست آگاه باشید که علاوه بر موتور جستجوی گوگل تبلیغات شما می‌تواند در سایر سرویس‌های گوگل و در وب‌سایت‌هایی که به عنوان شرکای جستجوی گوگل شناخته می‌شوند و نیز در هر وب‌سایت و وبلاگی که در آن سرویس ادسنس فعال شده باشد به نمایش در آید. لیست شرکای گوگل پیوسته تغییر می‌کند و گوگل تاکنون آن را به طور کامل منتشر نکرده است اما این لیست شامل وب‌سایت‌ها و جستجوگرهای متعددی می‌شود : AOL و ask ،CNN، آمازون، eBay و نیویورک تایمز از وب‌سایت های مشهوری اند که تبلیغات گوگل را به نمایش می‌گذارند.

منبع: ثمین ادوردز

درباره فاطمه ایمانی راد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *