صفحه اصلی / آموزش سئو / خاصیت doFollow و nofollow لینک ها

خاصیت doFollow و nofollow لینک ها

dofollow و nofollow چیست؟

دو خاصیت nofollow و dofollow تعیین کننده قابل رویت یا عدم نمایش لینک ها برای موتورهای جستجو استفاده می شود. این خاصیت با استفاده از Rel به لینک ها نسبت داده می شود. مثال زیر را توجه کنید: ( در کد زیر به جای nofollow می توانید از follow یا dofollow استفاده کنید.

nofollow - نوفالو

nofollow به این دلیل استفاده می شود که لینک های خروجی سایت از نظر گوگل کمتر شوند و یا محتوای آن قسمت مورد بررسی قرار نگیرد. هر چه این تعداد لینک های قابل رویت و خروجی در سایت بیشتر باشد محبوبیت نیز کاهش خواهد یافت .

Follow یا doFollow برای قابل رویت کردن لینک ها هستند. هر چند با قرار ندادن این خاصیت، لینک ها در صورت نداشتن nofollow قابل رویت و ایندکس شدن هستند اما لینک های مهم را با این خاصیت نسبت دهی کنید.

 

تاثیر خاصیت ها nofollow و dofollow  بر روی سئو چیست ؟

قابل دیدن یا مخفی کردن لینک ها از نظر سئو نیز هائز اهمیت است. در سایت هایی که تنها لینک خارجی ارائه می دهند، به مرور زمان به لیست سیاه موتورهای جستجو اضافه خواهند شد.
افزایش تعداد لینک خروجی، ربات های جستجوگر را از سایت شما خارج خواهند نمود. و حال اگر سایت شما بدون آپدیت و ثابت باشد، هر آنچه صرف گرفتن بک لینک کرده باشید به یکباره از بین خواهد رفت.

لینک های خروجی را حتما با rel=”nofollow” خاصیت دهی کنید. در صورتی که تبلیغاتی دریافت می کنید، حتما لینک بنرها را nofollow کنید.
آدرس سایت های خود و را در صورت تمایل با استفاده از rel زیر خاصیت بدهید :

دوفالو - dofollow

و اما نکات دیگر در رابطه با استفاده از nofollow در لینک ها :

جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار می دهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) می توانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.

بک لینک های پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک های خریده شده دارد و تنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینک های پولی می توانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینک های ورودی مناسبی را از سایت های دیگر دریافت می کنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایت هایی که به آنها لینک داده این می بخشید.

منبع : آقای سئو

درباره فاطمه ایمانی راد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *