سه شنبه , دی ۲۸ ۱۳۹۵
صفحه اصلی / آموزش سئو / انتخاب استراتژی سئو

انتخاب استراتژی سئو

دوراهی بزرگ برای استراتژی سئو

در شرایط امروز بازاریابان اینترنتی و صاحبان سایت ها بر سر یک دوراهی بزرگ در اننتخاب استراتژی سئو قرار گرفته اند. آیا باید تکنیک های قدیمی مانند هدف گیری کلمات خاص و کسب بک لینک را دنبال کنند و یا کمی عمیق تر به قضیه نگاه کرده و به تولید محتوای مفید و اختصاصی بپردازند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت این دو استراتژی و مسیر آینده سئو بپردازیم.

استراتژی لینک سازی

در استراتژی استفاده از بک لینک برای کسب جایگاه مناسب در گوگل، ما به دنبال کلمات کلیدی مشخص و از پیش تعیین شده هستیم. این کلمات براساس نیاز مشتری، تعداد جستجو در ماه و همفکری و مشورت انتخاب میشوند. سپس بدنبال لینک های مناسب و مرتبط با آن رفته و تا حدی نکات بهینه سازی صفحه را رعایت میکنیم. در این روش باید همواره رقبای خود را بشناسید و لینک های بهتری نسبت به دیگران بدست بیاورید.
بسیاری از متخصصین سئو و وبمستران از این استراتژی سئو استفاده میکنند که موفق و تاثیرگذار نیز بوده است. در این روش شما به آهستگی جایگاه خود را در نتایج بهبود داده و رقبا را یک به یک پشت سر خواهید گذاشت، البته به شرطی که اصول لینک سازی را رعایت کنید و الگوریتم پنگوئن شما را جریمه نکند.

استراتژی تولید محتوا

در طرف دیگر استراتژی سئو دیگری به نام تولید محتوا وجود دارد که تفاوت های بسیار زیادی با روش لینک سازی خواهد داشت. در این روش شما باید در ابتدا مشخص کنید که مخاطب شما چه کسی خواهد بود، به چه چیزهایی علاقه نشان میدهد و از چه روش هایی برای دست یابی به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده میکند. این راه های ارتباطی میتواند شامل شبکه های اجتماعی، وبلاگ های معروف، ایمیل مارکتینگ و از همه مهمتر موتورهای جستجو باشد. پس از این مرحله شما محتوای مورد نظر خود را تهیه کرده و در محیط هایی که شناسایی کرده اید منتشر میکنید.
اگر به اصول سئو مطالب نیز اهمیت داده باشید به احتمال زیاد با افزایش تعداد بازدیدکننده از گوگل مواجه خواهید شد ولی در کنار آن ارتباطات شما در شبکه های اجتماعی نیز گسترش یافته و ممکن است خوانندگان یا طرفداران دائمی برای سایت خود بدست آورید، دنبال کنندگان خبرخوان سایت شما بیشتر میشود و کاربران بیشتری شما را در گوگل پلاس خود اضافه میکنند که موجب میشود نتایج شما برای آنها اولویت داشته باشد. در مجموع اعتبار سایت شما افزایش یافته و ممکن است حتی بک لینک های رایگان و مناسبی بدست آورید. شما به این روش ادامه داده و افراد بیشتری را به دایره مخاطبین خود اضافه خواهید کرد و به سرعت رشد سایت شما به مرور زمان افزایش می یابد.

انتخاب استراتژی سئو مناسب

این بحث همواره بین متخصصین سئو وجود داشته و هرکدام دلایل خود را برای انتخاب هریک از این استراتژی های سئو دارند. همچنین میتوان مثال های متعددی از موفقیت یا عدم موفقیت تولید محتوا یا لینک سازی برشمرد. میتوان گفت که هردو میتوانند مفید و موثر باشند، ولی مشکل زمانی ایجاد میشود که شما تنها به یکی از این دو روش بسنده کنید. اگر لینک سازی در آینده تاثیر خود را از دست بدهد یا الگوریتم های بعدی گوگل تمام محاسبات شما را بهم ریخت چه میشود؟ برای انتخاب بین یکی از این دو روش چند نکته را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

تولید محتوا یا لینک گذاری

میزان فروش یا تعداد بازدید

تلاش شما در بازاریابی در جهت جذب هرچه بیشتر بازدیدکننده است یا هدفی برای جلب نظر طیف خاصی از مخاطب را دارید؟ رتبه الکسا و آمار بازدید برای شما کسب درآمد بهمراه خواهد داشت یا تبدیل شدن به یک مرجع مشخص در یک زمینه تخصصی یا فروش یک محصول خاص؟ اگر در استراتژی سئو خود تنها تعداد بازدیدکننده را هدف خود قرار داده اید و مطالب شما نیازی به شخصیت سازی و ارتباط متقابل با کاربران ندارند میتوانید بخوبی از روش لینک سازی استفاده کنید.

هدف گذاری بلندمدت یا کوتاه مدت

در هدف گذاری بلند مدت شما به احتمال زیاد با الگوریتم های جدید گوگل و تغییرات عمده در رتبه بندی نتایج مواجه خواهید شد که از دست شما خارج هستند. هر فاکتوری که در لینک سازی موجب موفقیت شما شده است ممکن است ارزش خود را در چند ماه یا سال آیند از دست بدهد، حتی ممکن است نحوه نمایش نتایج در گوگل بصورت کلی تغییر کند. در مقابل انتخاب استراتژی سئو تولید محتوا و ارتباط با کاربر، شانس شما را در درازمدت افزایش داده و آسیب پذیری سایت در مقابل هر تغییری بسیار پایین خواهد بود.

امکانات و منابع در دسترس

ممکن است شما منابع، امکانات و نیروی لازم برای تولید محتوا را نداشته باشید و یا ایجاد بستر مناسب هزینه های زیادی را بهمراه داشته باشد. در اینصورت با هزینه اولیه و کسب بک لینک از سایت های مختلف میتوانید رتبه مورد نظر را کسب کنید. البته در نظر داشته باشید که تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیازمند فکر و برنامه ریزی اصولی است و تنها افزایش بازدید سایت نمیتواند استراتژی مناسبی برای موفقیت در سئو سایت شما باشد.

سخن پایانی

انتخاب هریک از این دو استراتژی و انجام اصولی آن میتواند بهبود رتبه شما در نتایج گوگل و افزایش بازدیدکننده را بهمراه داشته باشد. ولی در نظر داشته باشید که انتخاب یکی به معنی چشم پوشی کامل از دیگری نیست و فعالیت در هر دو زمینه شما را برای هر موقعیتی آماده نگه میدارد. در حال حاضر شما از کدام روش استفاده می کنید و تا چه حد از نتایج بدست آمده و سئو سایت خود راضی بوده اید؟

منبع: وبسیما

درباره فاطمه ایمانی راد

این مطالب را نیز ببینید!

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

سئو محلی (Local SEO) چیست؟ با هوشمندتر شدن موتورهای جستجوگر نتایج جستجو آن ها نسبت …

۲ دیدگاه‌ها

  1. ممنون از اطلاعات مفیدتون لطفا بفرمایید بعد از اعمال استراتژی ها چقدر طول میکشد که در صفحه اول گوگل باشیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *