سه شنبه , دی ۲۸ ۱۳۹۵
صفحه اصلی / آموزش سئو / 11 استراتژی‌ سئو در سال 2016

11 استراتژی‌ سئو در سال 2016

همه چیز در اینترنت در همگام بودن خلاصه می‌شود. بطور طبیعی نمی‌توان انتظار داشت که شما بتوانید با هرآنچه در اینترنت بارگذاری و به شما پیشنهاد می‌شود همگام باشید. اما اگر شما کسی هستید که درباره موضوع علم و دانش در اینترنت فعالیت می‌کنید باید توجه داشته‌ باشید که در مرحله اول باید جایگاهی مرتبط را برای مطالب خود بیابید تا کاربران علاقه‌مند با آن موضوع بتوانند آن را براحتی یافته و آن‌ها را ترغیب کنید تا مطلب شما را بخوانند.

البته اگر به این آسانی بود، همه انسان‌ها همه چیز را می‌دانستند و موتورهای جستجو بی‌معنی می‌شدند.

امروزه تنها افراد حرفه‌ای در مبحث بهینه‌سازی موتورهای جستجو و افراد برتر در نویسندگی مطالب توانسته‌اند به جایگاه مطلوب خود در اینترنت دست یابند. به این معنا که توانسته‌اند خود را در جایگاه اول نتایج جستجو قرار دهند. دراینجا ما تلاش داریم تا شما را برای رسیدن به آن جایگاه ویژه کمک کنیم.

برای این کار به نکاتی که ما در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم کاملا توجه کنید تا برترین تکنیک‌های بهینه‌سازی درسال 2016 را یاد بگیرید.

1- موبایل در آینده:

چیزی که تقریبا هرکسی می‌داند و بسیار واضح است. به نظر شما، آیا ممکن است در آینده مردم با دسکتاپ‌های خود به اینور و آنور بروند؟ واضح است که پاسخ منفی است. انجام این کار بسیار دور از ذهن و خنده دار خواهد بود.

شمار بالایی از مردم در حال حرکت، از موبایل‌های خود برای تمامی اهداف اینترنتی خود استفاده خواهند کرد. حتی ممکن است آنها از موبایل‌های خود در خانه نیز برای کارهای اینترنتی استفاده کنند نه حتی از لپ تاپ هایشان.

پس بر روی وب سایت‌هایی کار کنید که با موبایل‌ها سازگاری دارند و برای آنها طراحی شده‌اند. انجام ندادن این کار شکست شما را حتمی خواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما آن است که: برروی سایت‌های ریسپانسیو تمرکز کنید نه اینکه وب‌سایتی مختص دستگاه‌های موبایل طراحی کنید. در واقع طراحی وب‌سایت ریسپانسیو (RWD) یک شوخی نیست بلکه بهترین گزینه است.

2- افزایش جستجوی صوتی

در گذشته توانایی صحبت با ماشین‌ها و مجبورکردن آن‌ها برای انجام‌دادن وظایفی در قبال ما، در رأس جایگاه تحقیق و توسعه (R&D)شرکت‌ها قرار داشت و امروزه این هدف امکان‌پذیر شده‌است. کاربرانی که از قابلیت siri آیفون‌های خود یا گوگل ناو در اندروید استفاده می‌کنند با این گفته، نا آشنا نیستند.

الان وقت آن است که به فکر اضافه کردن دکمه‌ای با قابلیت ضبط صدای کاربران بیافتید تا با ضبط صدای آن‌ها امکان خدمت‌رسانی به آن‌ها را افزایش دهید. چرا که این‌کار برای کاربران به سادگی نگه‌داشتن لیوان قهوه به هنگام صبح است. بنظر شما با این وجود، چه کسی راغب به نوشتن خواهد بود؟

3- افزایش سرعت وب‌سایت

همه افراد به اینترنت با سرعت بالا دسترسی ندارند. شکایت‌های زیادی از کاربران در مورد کندبودن سرعت اینترنت وجود دارد. اگر وب‌سایت شما به کندی لود می‌شود و وقت خود را صرف تحت فشار قرار دادن زندگی کاربران خود قرار می‌­دهد، زحمتی برای بهینه‌سازی سایت خود نکشید زیرا بدون در نظر گرفتن سرعت سایت، این مهم، امکان پذیر نخواهد بود.

پس هرچه سریع‌تر با حذف لینک‌های بی‌فایده و مطالب بیهوده، کم‌کردن حجم مدیاهایی که در سایت شما آپلود می‌شوند به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید.

فراموش نکنید! این یک مسابقه است.

شما می‌توانید از ابزاری نظیر Pingdomو GTmetrix برای بررسی سرعت سایت خود استفاده کنید.

4- طراحی سایت‌های سازگار با موبایل

بنظر شما وجود سایت‌های سازگار با موبایل واجب است؟

آیا تا بحال این سوال را از خود پرسیده‌اید؟

حقیقت این جاست که جمعیت زیادی از مخاطبان ما که در اینترنت مشغول جستجو هستند، از تلفن‌های هوشمند خود برای این کار استفاده می‌کنند. آیا شما این کار را انجام نداده‌اید؟

در 21 آپریل سال 2015، شرکت گوگل الگوریتمی را طراحی کرد که براساس آن سایت‌هایی که با موبایل‌ها سازگارترند در اولویت بالاتر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت.

آن‌ها دستورالعمل‌های روشنی را در جهت طراحی یک سایت سازگار با موبایل نیز ارائه کرده‌اند. حتما از ابزار Mobile-Friendly Test که توسط شرکت گوگل ارائه‌شده دیدن نمایید حتی اگر وب سایتی سازگار با موبایل داشتید.

5- ایجاد محتوا با کیفیت بالا بصورت مداوم

شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه سئو، تنها ذهن خود را معطوف به بهینه‌سازی نمی‌کنند. آن‌ها به تولید محتوا با کیفیت بالا نیز توجهی ویژه دارند.

بنویسید، ایجاد کنید، تحقیق کنید، پیشنهاد بدهید، همچنین مقالاتی را پست کنید که آن‌ را با علاقه نوشته‌اید و می‌تواند به دیگران نیز کمک کند.

باهوش باشید و به خوب نوشتن توجه کنید.

6- حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی

همانند داشتن اکانت فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی. هر فرد آنلاین حداقل در دو شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند. چرا که نه؟ چه کسی دوست ندارد که یک صفحه شخصی در مورد زندگی خودش در اینترنت نداشته‌باشد؟ اصلا عاقلانه نیست که تلاشی برای حضور در این شبکه‌ها نداشته باشیم.

پست و نوشته ای که در بخش تایم لاین فردی ظاهر می‌شود می‌تواند کاربران را ترغیب کند تا بر روی آن کلیک کنند.

آن‌ها قطعا افراد نابینایی نخواهند‌بود و به محض کلیک در زمینه‌های اشتراک‌گذاری، کامنت و پاسخگویی فعالیت خواهندکرد.

شرکت در شبکه های اجتماعی را از دست ندهید.

این یک بازار بالقوه عظیم برای بهینه‌سازی است. مطالب خود را پست کنید و اجازه دهید تا در شبکه‌های اجتماعی رشد کنند.

7- ایجاد لینک: حفظ کیفیت را در ذهن داشته‌باشید، نه کمیت

شما باید توجه داشته‌باشید که خریدن هزاران لینک برای افزایش رجوع به وب‌سایت شما، ترفندی است که نمی‌تواند برای مدت زمان طولانی مفید باشد.

به جای خریدن لینک‌های جعلی که مسیر مردم را به اطراف اینترنت تغییر می‌دهد، فهمیدن ذهن کاربران موتورهای جستجو، به شما کمک می‌کند تا لینک‌های مفیدتری با کلمات کلیدی مناسب‌تری تولید کنید.

کاربران را عصبانی نکنید. به آن‌ها کمک کنید.

لینک‌های ساده این کار را برای شما انجام خواهند‌ داد و اصلا باعث تحریم شما توسط موتورهای جستجو نخواهند شد.

8- استفاده از کلمات کلیدی دنباله‌دار در تکنیک‌های سئو

احتیاجات مردم بسیار پیچیده شده‌است. اینترنت امروزه بعنوان یک لغت‌نامه برای معنی کردن تنها یک کلمه بکار نمی‌رود بلکه به وسیله‌ای، برای رسیدن به مقالاتی خاص با استفاده از عبارات و جملاتی براساس موضوع مورد علاقه آن‌ها، تبدیل شده‌است.

اینجا جایی است که شما باید تلاش کنید تا در ذهن کاربران خود قرار بگیرید. فکر کنید آن‌ها چه کلماتی را برای رسیدن به یک موضوع خاص تایپ خواهند کرد.

این تمرین ساده را حتما با خود انجام‌دهید، اگر شما قصد پیدا کردن مقاله خودرا داشتید، چه چیزی تایپ می‌کردید؟ پاسخ ساده‌ای که شما دریافت می‌کنید شامل کلمات کلیدی است که برای بهینه‌سازی سایت شما مناسب‌ترند.

9- استفاده از پروتکل https

اگر کسی بخواهد برای اینترنت از توصیفی همانند “خصوصی” ،” محرمانه” استفاده کند، براستی دچار مشکل می‌شود. امروزه میزان زیادی از فعالیت‌های اینترنتی کاهش یافته، چرا که مردم نسبت به اطلاعات شخصی خود محتاط شده‌اند و به اینترنت برای حفظ حریم شخصی خود اعتماد ندارند.

باتغییرسایت خود به https ارتباط امن با کاربران را ایجادکرده و از اطلاعات خود حفاظت کنید. در واقع هر معامله آنلاینی که صورت می‌گیرد با کمک https امن باقی خواهد ماند.

همچنین گوگل به وب سایت‌هایی که از پروتکل‌های ایمن https استفاده می‌کنند رتبه بالاتری را اختصاص می‌دهد.

10- تجربه کاربر، سئوی جدید

قانون فروشنده- خریدار همیشه درست است. قانون اینترنت- کاربر همیشه صادق است. این جمله‌ها را کلمه به کلمه معنی نکنید بلکه به مفهوم پشت آن توجه داشته باشید.

در حقیقت با اولین کلیک، سایت شما باید همانند یک مغازه دار، به مشتری خود سرویس دهد. آن‌ها را از طریق گزینه‌های مختلفی که در سایتتان وجود دارد با سرعتی مناسب، راهنمایی و کمک کنید.

ایجاد یک تجربه لذت‌بخش و کاربرپسند می‌تواند تضمینی برای بازگشت آن‌ها و در نتیجه افزایش رتبه سایت شما باشد.

خدمت را فراموش نکنید.

11- گوگل پادشاه است اما یاهو و بینگ(Bing) را فراموش نکنید.

جهان اینترنت تنها اطراف گوگل سیر نمی‌کند. این را درک کنید که موتورهای جستجو منحصر نیستند. هنوز هم کاربرانی وجود دارند که کار با یاهو و بینگ(Bing) را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر ندانسته آن‌ها را مرورگر پیش‌فرض خود قرار داده‌اند و متوجه این تغییر نیستند.

این نکات، شمارا ملزم می‌کند تا به دیگر موتورهای جستجو نیز توجه داشته‌‌ ‌باشید. توجه داشته‌ باشید ما اینجا بهینه‌سازی موتورهای جستجو را داریم نه تنها بهینه‌سازی گوگل. سایت خود را مطابق با عملکرد این موتورهای جستجو تنظیم کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را حداقل در سه موتور جستجو بصورت نمایی افزایش دهید.

منبع: ستروکیت

درباره فاطمه ایمانی راد

این مطالب را نیز ببینید!

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

سئو محلی (Local SEO) چیست؟ با هوشمندتر شدن موتورهای جستجوگر نتایج جستجو آن ها نسبت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *